Regulamin sklepu Prima Gran

  1. DEFINICJE 
  2. DANE KONTAKTOWE
  3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA 
  4. KOSZT ZAMÓWIENIA 
  5. PŁATNOŚCI 
  6. REALIZACJA ZAMÓWIENIA 
  7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY 
  8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY - WYŁACZENIA  
  9. REKLAMACJE
  10. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ 
  11. DANE OSOBOWE 
  12. WYMOGI TECHNICZNE 
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  14. WZÓR FORMULARZA OSTĄPEINIA OD UMOWY

Sklep Internetowy www.primagran.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

§ 1 Definicje

 

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Konsument - Kupujący będący w rozumieniu Kodeksu cywilnego konsumentem.
  3. Konto użytkownika - nieodpłatna, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie, regulaminem, funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie. (Przejdź do Regulaminu konta użytkownika)
  4. Kupujący - każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
  5. Regulamin – niniejszy regulamin.
  6. Sklep – sklep internetowy „Prima Gran” prowadzony przez sprzedawcę pod adresem www.primagran.pl
  7. Sprzedawca –  PRIMA GRAN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Stegnie przy ul Żuławki 15C, 82-103 Stegna, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000367567, numer NIP 9571039974, numer REGON 221041203, o kapitale zakładowym 100 000 zł.

 

§ 2 Dane kontaktowe

 

  1. Adres pocztowy: Prima Gran, Żuławki 15C, 82-103 Stegna.
  2. Adres e-mailbok@primagran.pl
  3. Numer telefonu: +48 55 617 28 43, +48 55 617 28 34 lub +48 58 739 66 94.

 

§ 3 Złożenie zamówienia

 

  1. W celu dokonania zakupów w Sklepie (zawarcia umowy sprzedaży) w pierwszej kolejności należy dodać towar do koszyka.
  2. Następnie Kupujący wybiera metodę dostarczenia towaru, sposób płatności za zamówienie, a także podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia).
  3. W momencie potwierdzenia przez Kupującego treści składanego zamówienia i zaakceptowania treści Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą na warunkach określonych Regulaminem z zastrzeżeniem ustępu 4 dla przypadków, w których Kupujący wybrał płatność z góry za złożone zamówienie.
  4. W przypadku gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie umowa sprzedaży zostanie zawarta pod warunkiem opłacenia zamówienia w terminie wskazanym w § 5 Regulaminu. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane.
  5. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru.
  6. Kupujący może dokonać zakupów z wykorzystaniem Konta użytkownika lub z pominięciem założenia Konta użytkownika poprzez jednorazowe podanie swoich danych w przeznaczonym do tego formularzu zamówienia w Sklepie.

 

§ 4 Koszt Zamówienia

 

  1. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.
  2. Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszt dostawy towaru podane w Sklepie.

 

§ 5 Płatności

 

  1. Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:

    a)przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,

    b)za pośrednictwem platformy płatniczej PayU,

    c)za pobraniem w momencie doręczenia przesyłki.

  2. W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) za zamówienie powinien zapłacić w terminie do 7 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Sprzedawca informuje, że z uwagi na specyfikę metody płatności, o której mowa w ust. 1 lit. b) dokonanie płatności w taki sposób możliwe jest wyłącznie niezwłocznie po złożeniu zamówienia.

 

§ 6 Realizacja zamówienia

 

  1. Zakupione w Sklepie towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  2. Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 Dni roboczych, chyba że w Sklepie został wskazany krótszy termin. W przypadku, gdy Kupujący złoży zamówienie na więcej niż 3 sztuki zlewozmywaków czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, jednak nie więcej niż o 7 Dni roboczych.
  3. Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ustępu 5.  
  4. W przypadku gdy na zamówienie składa się kilka produktów termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
  5. W przypadku gdy Kupujący zdecydował się na płatność, o której mowa w § 5 ust. 1 lit.  a) i b)  rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
  6. Towar dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  7. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  8. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca może wysłać Kupującemu, na adres e-mail Kupującego podany podczas składania zamówienia, zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania opinii Kupującego o przeprowadzonej transakcji ze Sprzedawcą, z którego Kupujący może, ale nie musi skorzystać.

 

§ 7 Odstąpienie od umowy

(Prawo przysługujące wyłącznie Konsumentowi)

  

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą poprzez Sklep, z zastrzeżeniem § 8 ust. 1 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

    a) w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,

    b) w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

  3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
  4. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem ustępu 9.
  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na rachunek bankowy podany przez Konsumenta. W każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Prima Gran, Żuławki 15C, 82-103 Stegna, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 30 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 30 dni.
  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Jeśli towar ze względu na swój charakter (np. ze względu na jego gabaryty) nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest na 29 zł.
  12. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  13. Ponadto Sprzedawca informuje, że z chwilą dostarczenia towaru do Kupującego lub odebrania jego przez Kupującego - na Kupującego przechodzi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy i to on od tego momentu odpowiada za rzecz.
  14. W związku z ustępem 13 Sprzedawca zaleca aby zwracane towary, z uwagi na ich charakter, zostały właściwie zabezpieczone na czas ich transportu do Sprzedawcy.

 

§ 8 Odstąpienie od umowy – wyłączenia

 

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7, nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

    a) w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    b) w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  2. Sprzedawca informuje, iż w przypadku, gdy na życzenie i według specyfikacji Konsumenta Sprzedawca dokona zmian w gotowym towarze (np. wywiercenie dodatkowych otworów, poszerzenie otworów, etc.) Konsumentowi nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta.

 

§ 9 Reklamacje

 

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
  2. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:

    a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

    b) przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,

    c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,

    d) żądać usunięcia wady.

  3. W stosunku do Przedsiębiorcy wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy, w granicach dopuszczonych prawem, (w tym z tytułu rękojmi za wady towarów, a także za poniesione szkody) mająca związek z Regulaminem jest wyłączona.
  4. W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
  5. Sprzedawca prosi, aby reklamację składaną w oparciu o rękojmię wysłać drogą elektroniczną lub pisemnie na właściwy adres wskazany w § 2 Regulaminu.
  6. W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi  w razie potrzeby Konsument jest obowiązany ,na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres pocztowy Sprzedawcy wskazany § 2 Regulaminu.
  7. Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
  8. Kupujący nie będący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, a jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  9. Sprzedawca zaleca również Konsumentowi podjęcie czynności wskazanych w ustępie 8.
  10. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 2 Regulaminu.
  11. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni.
  12. Ewentualne reklamacje związane z niedopasowaniem zlewozmywaka do szafki z powodu montażu akcesoriów w dodatkowych otworach nie będą uwzględniane. Sugerowany rozmiar szafki podawany na stronach Prima Gran, nie uwzględnia dodatkowych otworów wykonanych na życzenia Konsumenta.

 

§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

  1. W sytuacji, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

    a. zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,

    b. zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,

    c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,

    d. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  

§ 11 Dane osobowe

 

  1. Administratorem danych osobowych Kupujących przekazanych Sprzedawcy w związku ze Sklepem jest Sprzedawca.
  2. Kupujący składając Zamówienie, w tym zakładając Konto użytkownika, dobrowolnie podaje swoje dane osobowe. Podanie danych osobowych jest jednak konieczne do zrealizowania zamówienia oraz świadczenia przez Sprzedawcę wymienionej usługi (Konto użytkownika). Podane przez Kupującego dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedawcę tylko
    w celach, o których mowa w niniejszym ustępie, chyba że Kupujący poda je Sprzedawcy w innym celu, na podstawie odrębnych ustaleń.
  3. Kupujący ma prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych, a także żądania poprawienia ich.

 

§ 12 Wymogi techniczne

 

  1. Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową zapewniającą prawidłową obsługę JavaScript oraz plików coookies, z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów w Sklepie także aktywne konto email.

 

§ 13 Postanowienia końcowe

 

  1. Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia - jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
  2. Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie, ma w stosunku do Konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane z rękojmią oraz odstąpieniem od umowy, o którym mowa w § 7 Regulaminu.
  3. Niezależnie od uprawnień, o których mowa w § 7 Regulaminu, każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie sprzedaży bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Niniejsze postanowienie nie uchybia uprawnieniom Konsumenta wynikającym z przepisów prawa.
  4. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  5. Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
  6. W przypadku ewentualnych sporów Kupującym będącym Przedsiębiorcą sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

 

  

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy,  z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

–  Prima Gran, Żuławki 15C, 82-103 Stegna, e-mail: bok@primagran.pl

- Ja _____________________________________________________ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

–  Data odbioru ___________________________________________________________

– Imię i nazwisko konsumenta _______________________________________

- Adres konsumenta _______________________________________________

- Numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot środków w związku z odstąpieniem od umowy: _________________________________________________________________________________

 

 

 

 

                                                                ____________________________________________________________

Podpis konsumenta

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data  …………………………………..

(*) Niepotrzebne skreślić.

 


AKCEPTUJ

Nasza strona internetowa używa plików cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawieńprzeglądarki dla plików cookie oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w POLITYCE PRYWATNOŚCI.